30 december 2011

Lezersjaarlijst 2011

Bij de publicatie van mijn eigen jaarlijst over 2011 heb ik de lezers van deze BLOG gevraagd een persoonlijke top 5 in te sturen. Uiteindelijk heb ik er bijna 70 ontvangen, waarvoor mijn dank. In de lijstjes die ik heb ontvangen vielen me drie dingen op: er zat vrij weinig overlap tussen de lijstjes (geen enkele plaat werd meer dan 5 keer genoemd), er stonden heel veel platen in die ik niet ken of er niet uit heb gepikt het afgelopen jaar en ik kwam platen tegen die ook in mijn jaarlijstje hadden moeten staan (The Black Keys, Birdy, Jessica Lea Mayfield). Met alle tips ga ik zeker aan de slag, waarbij de twee platen die uiteindelijk wat mij betreft zeer verrassend de top 5 van de lezersjaarlijst wisten te halen voorrang krijgen en de nummer 1 zelfs vandaag nog aan bod komt. Hieronder jullie top 5 over 2011. Ik wil alle lezers van deze BLOG bedanken voor de aandacht en de vele reacties die ik krijg. Op naar een nog mooier muziekjaar 2012. Erwin Zijleman


Top 5 lezers

1. Emmett Tinley - Emmett Tinley
3. The Walkabouts - Travels In The Dustland