01 januari 2017

Happy New Year !!

Het muziekjaar 2017 is begonnen. 

Precies een jaar geleden was ik behoorlijk in de ban van de nieuwe Bowie, die aan een tweede jeugd leek begonnen. Een dag of tien later moest ik voor het eerst terugblikken op het leven van een voor mij belangrijke muzikant. Daar zou het helaas niet bij blijven.


Ik ga daarom niet al teveel vooruit kijken, maar 2017 lijkt wat voorzichtiger te openen dan 2016, toen de interessante nieuwe releases me direct vanaf week 1 om de oren vlogen. Met nieuwe platen van onder andere The Xx, Flo Morrissey (en Matthew E. White), The Flaming Lips, Tift Merrit, Julie Byrne en Mark Eitzel op komst in januari hoor je mij echter niet klagen.


Ik wens alle lezers van deze BLOG een mooi en gezond 2017 en uiteraard een prachtig muziekjaar (met ongetwijfeld ook weer de nodige zwarte bladzijden, maar daar zullen we de komende jaren aan moeten wennen). En hopelijk wordt het in de rest van de wereld ook weer wat beter dan in 2016, want muziek blijft uiteindelijk maar muziek. Erwin Zijleman